ITIL® Service Design (szolgáltatás tervezés)
565150 Ft – 571500 Ft
Tisztelt Érdeklődő!
Jelenleg a tanfolyamnak nincs konkrét időpontja. Amennyiben érdeklődőként regisztrálja magát, elősegíti
a tanfolyam mielőbbi megszervezését.
Várjuk jelentkezését!
Leírás
Óraszám: nap; tanóra
Minimum létszám: fő
A képzés nyelve: magyar
Tandíj: Ft /fő + ÁFA
A képzés rövid leírása:
A tanfolyam az ITIL középhaladó szintű tanfolyamok életciklus szakirányának második állomása. A képzés részletesen mutatja be a szolgáltatás tervezés fázisait a teljes szolgáltatás életcikluson keresztül, a tevékenységek menedzsmentjének és felügyeletének szemszögéből. Megismerhetjük a szolgáltatás tervezéssel kapcsolatos fogalmakat, folyamatokat, irányelveket és eljárásokat, a szolgáltatás tervezés egyes szakaszain belül a tevékenységek és technikák menedzselését és irányítását.
A főbb érintett területek a tervezés szempontjából a szolgáltatás katalógus menedzsment, szolgáltatási megállapodás menedzsment, szállító menedzsment, rendelkezésreállás menedzsment, kapacitás menedzsment, rendszeres szolgáltatásfejlesztés menedzsment, információbiztonság menedzsment. Megjegyzés: az alacsonyabb szinten történő bevezetési, támogatási, implementálási témák a képesség szakirány ITIL szolgáltatási ajánlatok és megállapodások (Service Offerings and Agreements) és a ITIL tervezés, védelem és optimalizálás (Planning, Protection, Optimiziation) című képzésein ismerhetők meg részletesen.
A képzés elméleti előadásokra, gyakorlati feladatokra és vizsgafelkészítő konzultációra épül. A tanfolyam segítséget nyújt a Service Design vizsgához és 3 kreditpontot jelent az ITIL Expert minősítés megszerzéséhez.
Kinek ajánljuk?
- IT felsővezetők, középvezetők és csoportvezetők
- Szolgáltatás tervezők, IT architektek, konzulensek, üzleti elemzők
- IT és üzleti folyamatokban és azok menedzselésében részt vevő személyek, akik szeretnék megismerni a szolgáltatás tervezési módszereket és Foundation ismereteiket bővíteni
Képzési tematika:
- Bevezetés a szolgáltatás tervezésbe: szolgáltatás menedzsment alapfogalmak, a szolgáltatás tervezés célja és célkitűzései, a szolgáltatás tervezés hatóköre, a szolgáltatás tervezés üzleti értéke, szolgáltatás tervezés folyamatok, szolgáltatás tervezés alapjai, szolgáltatás tervezés bemenetek és kimenetek
- Szolgáltatás tervezés alapelvek: holisztikus tervezés, szolgáltatások összetétele, a szolgáltatás tervezés „4P” komponense; a szolgáltatás tervezés öt jelentős vonatkozása; a kiegyensúlyozott megközelítés fontossága a szolgáltatás tervezésben; szolgáltatás követelmények, üzleti követelmények és hajtóerők; tervezési tevékenységek és megszorítások; szolgáltatásorientált architektúra alapelvek; szolgáltatás tervezési modellek
- Tervezés koordinációs folyamatok: célok, célkitűzések, hatókörök; érték az üzlethez; irányelvek, alapelvek és alapfogalmak; folyamat triggerek, bemenetek, tevékenységek és kimenetek; folyamat interfészek; kritikus sikerességi tényezők (CSF) és kulcs teljesítmény indikátorok (KPI); kihívások és kockázatok; kapcsolódó szerepek és felelősségek
- Szolgáltatás katalógus menedzsment / szolgáltatási megállapodás menedzsment / szállító menedzsment / rendelkezésreállás menedzsment / kapacitás menedzsment / rendszeres szolgáltatásfejlesztés menedzsment / információbiztonság menedzsment: célok, célkitűzések, hatókörök; érték az üzlethez; irányelvek, alapelvek és alapfogalmak; folyamat triggerek, bemenetek, tevékenységek és kimenetek; folyamat interfészek; kritikus sikerességi tényezők (CSF) és kulcs teljesítmény indikátorok (KPI); kihívások és kockázatok; kapcsolódó szerepek és felelősségek
- Szolgáltatás tervezés szervezése: funkcionális szerepek elemzése; RACI mátrix alkalmazása folyamattervezéshez; funkciók a szolgáltatás tervezésben; üzleti hatáselemzés
- Támogató technológiák és megvalósítási megfontolások: hasznos tanácsok a folyamatok implementálásához; általános technológiai követelmények a szolgáltatás tervezés támogatásához; technológia és folyamat értékelési kritériumok alkalmazása; szolgálatás menedzsment technológiák tervezése és bevezetése
- Szolgáltatás tervezési kihívások és kockázatok, kritikus sikerességi tényezők
- Kapcsolódó gyakorlatok, kérdések és válaszok, vizsgafelkészítő konzultáció, próbavizsga
Belépési feltételek:
ITIL Foundation minősítés és javasoltan legalább egy év releváns munkatapasztalat. Hasznos és javasolt az ITIL szolgáltatás stratégia (Service Strategy) tanfolyam elvégzése vagy annak ismeretanyaga. Mivel egyes forrásanyagok, tananyagok angol nyelvűek, ezért alapfokú, dokumentumolvasás szintű angol nyelvtudás szükséges. Az előadás magyar nyelven zajlik, a képzéshez magyar nyelvű, kiegésztő powerpoint segédletet is biztosítunk.
Igazolás: Tanúsítvány
További információk
Indulás | 2019.11.07., 2020.01.08., 2020.04.16. |
---|