Akció!

Certified IT Specialist képzés

565150 Ft571500 Ft

Tisztelt Érdeklődő!
Jelenleg a tanfolyamnak nincs konkrét időpontja. Amennyiben érdeklődőként regisztrálja magát, elősegíti
a tanfolyam mielőbbi megszervezését.
Várjuk jelentkezését!

Törlés
Cikkszám: IT-01-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1 Kategória:

Leírás

Óraszám:  nap;  tanóra

Minimum létszám:  fő

A képzés nyelve: magyar

Tandíj:  Ft /fő + ÁFA

A képzés rövid leírása:

A Certified IT Specialist (CITS, korábban CITM) képzés alapvető projektmenedzsment, szolgáltatás-menedzsment és IT üzemeltetést és működtetést támogató témákat foglal egy keretbe. Minden, amit egy IT vezetőnek tudni érdemes az IT folyamatok és szolgáltatások hatékony és modern menedzseléséhez, stratégiai döntéshozatalhoz, küldetés-kritikus feladatok megoldásához.

A tanfolyam során a résztvevők megismerhetik a mai, modern IT vezetők felelősségi köreit, a velük szemben támasztott elvárásokat és az IT üzemeltetést és működtetést támogató területek támogatásának, irányításának alapelveit.

A képzés anyaga “kötelező” IT menedzsment alaptudás és nagyon jó gondolatébresztő adott területeken történő fejlesztésekhez, továbblépéshez, valamint adott témák (pl. ITIL, kockázatmenedzsment, információvédelem, projektmenedzsment) későbbi, mélyebb megismeréséhez is.

A képzés mind elméleti, mind pedig gyakorlat, workshop elemeket is tartalmaz, melynek során nem csak a oktatótól, hanem egymástól is tanulhatnak a résztvevők. A tanfolyamot minden IT folyamatban és döntéshozatalban résztvevő munkatársnak (vezetők, csoportvezetők, üzemeltetők, projektmenedzserek, konzulensek) ajánljuk. Az ismeretek nemzetközi CITS vizsgával zárhatók. A vizsga a képzést követően egyeztetett, meghirdetett időpontokban tehető le. A képzés díja a vizsgadíjat nem tartalmazza.

Képzési tematika:

  • Az IT szervezet és az IT vezető: az IT szervezet fogalma, felépítése; az IT döntéshozói testület; IT szolgáltatás katalógus; IT vezetők szerepe és felelőssége
  • Adatközpont infrastruktúra: adatközpont felépítése, elvárások és követelmények, szabványok, kockázati tényezők, telephely-kialakítási megfontolások, tápellátás, hűtés, tűzbiztonság
  • Adatközpontok működtetése: eszköztelepítési megfontolások, szerverszoba megfontolások, eszközök elhelyezése adatközpontba, adatközpont dokumentációk kezelése, műszakátadás, karbantartás, felügyelet, jelentések, üzemeltetési biztonság
  • Eszközök életciklus menedzsmentje: életciklus megfelelés, jelentések, szolgáltatás szituációk, életciklus tesztelése
  • Felhő megoldások: felhő technológia alapok, felhő megoldás példák, előnyök, jellemzők, szolgáltatás modellek, bevezetési modellek, felhő megfelelés (cloud governance)
  • Alkalmazás menedzsment: alkalmazások minőségbiztosítása, szoftverfejlesztési életciklus folyamata, szoftverfejlesztés, szoftvertesztelés, implementáció, felhasználói képzések, karbantartás, szoftver visszavonása
  • Projektmenedzsment: projektmenedzsment szabványok és eljárások, projekt megszorítások, projekt ütemezés PERT és Gantt diagramok segítségével, project célkitűzések, projekt ütemezés, költségtényezők, kommunikációs tervek, projektzáró értékelések, kulcstényezők a projekt menedzsmenthez
  • Üzleti folytonosság, katasztrófa elhárítás áttekintése: szabványok, üzleti hatás elemzések, visszaállítási stratégiák, mentési stratégiák, média tárolók, biztosítási megfontolások, vészhelyzetek kezelése, tervek tesztelése, tervek karbantartása
  • Biztonság menedzsment alapok: biztonsági szabványok, CIA triad fogalma, biztonsági kontrollok, adminisztratív biztonság, technológiai / logikai biztonság, biztonság tudatosság, social engineering
  • Kockázatmenedzsment alapok: szabványok és irányelvek, kockázatkezelési metódusok, kockázat azonosítás, kockázat felmérés, kockázat értékelés, intézkedések, kommunikáció, felügyelet/felülvizsgálat
  • Beszállítók kezelésének alapjai: az értékelő csapat, költség-haszon elemzések, beszállító előválogatása, információszerzés beszállítókról, ajánlatkiírás, értékelési folyamatok, referenciák ellenőrzése, tárgyalási technikák, szerződéssel kapcsolatos megfontolások, teljesítmény monitoring, beszállító újraversenyeztetése
  • Pénzügyi menedzsment alapok: vállalati költségvetési folyamatok, IT kiadások, beruházási és működési költségek, költségvetés komponensek, költségbecslések, benchmarking, IT költségtényezők, költségvetés tervezési metódusok, chargeback
  • Humánerőforrás menedzsment alapok: szervezetfejlesztés tervezése, szerepek és felelősségek, munkaerő bérlési folyamatok, új munkaerő felvétele és beállítása, továbbképzés és karriertámogatás tervezése és fejlesztése, munkakör rotáció, munkaerő leépítése
  • Auditálás és megfelelőség alapok: auditálási szabványok, audit típusok, auditor kiválasztása, titoktartás, audit tervezése, audit lebonyolítása, bizonyítékok gyűjtése, CAAT használata, zárójelentés, kapcsolódó szabványok alkalmazása
  • IT Governance menedzsment alapok: alapfogalmak, különböző vállalati governance keretrendszerek áttekintése (Sarbanes-Oxley, Basel II, HIPAA, PCIDSS), különböző IT governance keretrendszerek (COBIT, ISO20000, ISO38500, ITIL, Balance ScoreCard, Six Sigma) áttekintése

Belépési feltételek:

Külön előképzettség nem szükséges, de a résztvevőknek mindenképpen javasolt pár év IT területen eltöltött gyakorlati idő és az információ technológiai fogalmak ismerete. Mivel a tananyagok és vizsgák angol nyelvűek, ezért az angol nyelv legalább alapfokú, dokumentumolvasás-szintű ismerete szükséges. Az előadás magyar nyelven zajlik.

Igazolás: Tanúsítvány

További információk

Indulás

2019.11.07., 2020.01.08., 2020.04.16.